این دفتر به منظور ارتقاء کیفیت آموزش و در راستای سیاستهای وزارت متبوع و برنامه استراتژیک معاونت آموزشی دانشگاه و مرکزEDC و همکاری ریاست دانشکده با ساختار و شرح وظائف از پیش تعیین شده،دائر و رسماً شروع بکار نمود.
امید آنکه این دفتر بتواند با حول و قوه الهی و بکارگیری تجارب ارزشمند صاحبنظران و علاقه مندان به امر بهبود و توسعه آموزش پزشکی و بهره گیری از نظرات و پیشنهادات سازنده دانشجویان و اساتید، گامهای موثری در ارتقاء کیفیت آموزش و رسیدن به استانداردهای جهانی بردارد.
| 
 | شرح وظایف یا خدمات ارائه دهنده | 
| ردیف | عنوان | 
| ۱ | تدوین و بازنگری برنامه های درسی و کوریکولوم آموزشی و Lesson plan , courseplan | 
| ۲ | تدوین دفترچه های راهنمای مطالعاتی دانشجو در دروس مختلف | 
| ۳ | تدوین دفترچه های Log book جهت دروس عملی به منظور اطلاع دانشجویان | 
| ۴ | آموزش اساتید و دانشجویان و توانمند سازی آنان در قالب برگزاری کارگاه های آموزشی مورد نیاز | 
| ۵ | همکاری در تدوین برنامه های عملیاتی دانشکده در راستای برنامه استراتژیک دانشگاه | 
| ۶ | پایش برنامه های عملیاتی دانشکده و ارائه گزارش به مراجع ذیربط | 
| ۷ | ارزشیابی کیفی آموزش سالانه و ترمی اعضاء هیات علمی و ارائه گزارش های مربوطه به مراجع ذیربط | 
| ۸ | همکاری در انجام ارزشیابی درونی گروه های آموزشی و ارزشیابی بیرونی با نظارت EDC | 
| ۹ | تجزیه و تحلیل و روان سنجی آزمون های مورد اجرا در دانشکده | 
| ۱۰ | پیگیری و اجرای برنامه های مرکز توسعه آموزش دانشگاه در دانشکده | 
| ۱۱ | انجام مداخلات آموزشی و پژوهش های مرتبط با آموزش و ترغیب و راهنمایی دانشجویان و اساتید به منظور انجام اینگونه فعالیت ها | 
| ۱۲ | اجرای تکنولوژی های نوین آموزشی (Micro teaching ، تهیه فیلم و اسلایدهای آموزشی و ....) | 
| ۱۳ | اجرای ارزشیابی همتایان در مورد تدریس نظری اساتید | 
| ۱۴ | پیگیری و اجرای بسته های طرح تحول در آموزش |